Sabtu, 01 Oktober 2011

Adequate health services for pilgrims in place

By MD HUMAIDAN | ARAB NEWS

Published: Sep 30, 2011 22:32 Updated: Sep 30, 2011 22:32

JEDDAH: The Department of Health Affairs in Jeddah has equipped the Health Control Center at King Abdul Aziz International Airport (KAIA) to provide consummate health services to the guests of God, director of the department Sami bin Muhammad Badawood told Arab News Friday.

He said the center has been equipped with all necessary medical tools including a modern x-ray system. The x-ray machine has been installed to help detect diseases early. “We have supplied the center with all kinds of medicines and vaccines. About 579 male and female employees from various parts of the Kingdom are working at the center round the clock,” he said.

According to Badawood, the center has been provided with all medical and technical assistance, including preventive medicines, in addition to a group of health workers who will carry out awareness programs among the pilgrims.

He said the curative and preventive services at KAIA began on Thursday and would continue until the end of the Haj season.

The director of the center Abdul Ghani Al-Malki said all government and private employees at the airport have been vaccinated against meningitis and seasonal flu.

“We have a medical team which inspects all aircraft especially those arriving from areas infected with dengue and Rift Valley Fever to make sure that they are sprayed with disinfectants before they land at the airport.”

Meanwhile the first batch of pilgrims from Indonesia will be arriving at Prince Muhammad bin Abdul Aziz International Airport on Sunday. More than 114,000 Indonesian pilgrims will visit Madinah to pay homage to Prophet Muhammad (peace be upon him) and pray at his mosque.

http://arabnews.com/saudiarabia/article509367.ece

Pelayanan kesehatan yang memadai bagi para peziarah di tempat
Oleh MD HUMAIDAN | ARAB BERITA

Diterbitkan di: Sep 30, 2011 22:32 Updated: Sep 30, 2011 22:32

 JEDDAH: Departemen Kesehatan di Jeddah telah dilengkapi Pusat Pengendalian Kesehatan di King Abdul Aziz International Airport (Kaia) untuk menyediakan layanan kesehatan yang sempurna untuk para tamu Allah, direktur departemen Sami bin Muhammad Badawood mengatakan kepada Arab News Jumat.

Dia mengatakan pusat ini telah dilengkapi dengan semua alat-alat medis yang diperlukan termasuk sistem x-ray modern. Mesin x-ray telah dipasang untuk membantu mendeteksi penyakit sejak dini. "Kita telah diberikan pusat dengan segala macam obat-obatan dan vaksin. Tentang 579 karyawan laki-laki dan perempuan dari berbagai bagian Kerajaan bekerja di pusat sepanjang waktu, "katanya.

Menurut Badawood, pusat telah disediakan dengan semua bantuan medis dan teknis, termasuk obat-obatan preventif, di samping sekelompok pekerja kesehatan yang akan melaksanakan program kesadaran di antara para peziarah.

Dia mengatakan pelayanan kuratif dan preventif di Kaia dimulai pada hari Kamis dan akan berlanjut sampai akhir musim haji.

Direktur pusat Abdul Ghani Al-Malki mengatakan semua pemerintah dan karyawan swasta di bandara telah divaksinasi meningitis dan flu musiman.

"Kami memiliki tim medis yang memeriksa semua pesawat terutama yang datang dari daerah terinfeksi dengue dan Demam Rift Valley untuk memastikan bahwa mereka disemprot dengan disinfektan sebelum mereka mendarat di bandara."

Sementara itu batch pertama peziarah dari Indonesia akan tiba di Pangeran Muhammad bin Abdul Aziz International Airport pada Minggu. Lebih dari 114.000 peziarah bahasa Indonesia akan mengunjungi Madinah untuk memberi penghormatan kepada Nabi Muhammad (saw) dan berdoa di masjid itu.

http://arabnews.com/saudiarabia/article509367.ece

Tidak ada komentar:

Posting Komentar